Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

عید کجا بریم مسافرت| بهترین مقصد برای سفر

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و کم‌تر شدن رشد ویروس کرونا، بسیاری از افراد درنظر دارند که به مقصدی خوش آب و هوا سفر کرده و این دو سالی که از سفر رفتن محروم بوده‌اند را جبران کنند. بسیاری می‌پرسند عید کجا بریم مسافرت؟! زیرا از شمال رفتن‌های هرساله خسته شده و به دنبال مقصدی تازه‌تر با دیدنی‌های متفاوت‌تر هستند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با  جاهای دیدنی در اقصی نقاط ایران و دنیا آشنا کنیم. در پایان این مقاله شما یک راهنمای سفر تعطیلات نوروزی خوب خواهید داشت.

مقدمه‌ای بر عید نوروز، مادر طبیعت ایران زمین

وقتی مادر طبیعت از خواب زمستانی خود بیدار می‌شود، تولدی دوباره و تجدید می آورد. به همین دلیل است که ایرانیان سال نو، نوروز (به معنای واقعی کلمه، "روز نو") را با فرا رسیدن بهار جشن می‌گیرند که امکان واقعی یک زندگی جدید است.

مقدمه‌ای بر عید نوروز، مادر طبیعت ایران زمین

سنت‌ها و جشن‌های پیش از نوروز بسیار زیاد است

 دیدن حاجی فیروز، شخصیت شاداب با چهره‌ای از دوده و لبا‎‌س‌های قرمز در حال آواز خواندن و نواختن تنبور خود، معمولاً به خوبی نشان دهنده آغاز فصل تعطیلات است. از آنجایی که موضوع فراگیر نوروز تجدید و شروعی تازه است، در هفته‌های منتهی به آن، ایرانیان خونه تکانی را شروع می‌کنند که به معنای واقعی کلمه نظافت بهاری است. در آستانه آخرین چهارشنبه قبل از عید نوروز، معروف به چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد. خانه تمیز شده است و اکنون ایرانیان با پریدن از روی آتش، خود را پاک می‌کنند، نمادی از رنگ پریدگی خود و گرفتن انرژی گرم به آتش.

شما باید یک وعده غذایی سنتی سال نو داشته باشید

یک غذای سنتی نوروزی شامل سبزی پلو با ماهی، سبزی پلو معطر با ماهی سفید، و کوکو سبزی، که با گیاهان مختلف مانند گشنیز، شوید، جعفری، شنبلیله، ترخون و غیره درست می‌شود، می باشد.

شما باید یک وعده غذایی سنتی سال نو داشته باشید

لباسهای جدید پوشیدن

چه بهانه‌ای بهتر از اینکه نوروز به شما حکم کند برای خرید بروید؟ تمام لباس‌های شما باید کاملا نو باشد.

با بیرون رفتن در روز سیزدهم از بدشانسی جلوگیری کنید

سیزدهمین و آخرین روز نوروز، سیزده بدر، روزی است که ایرانیان باید روز را در فضای باز بگذرانند. پارک‌ها مملو از مردم محلی است که آش را می‌پزند و می‌خورند. جوانه های سفره هفت سین که تا آن زمان انرژی منفی هر خانواده را به خود جذب کرده اند، در آب روان پرتاب می‌شوند، اما نه قبل از آن که دختران مجرد به امید یافتن همسر خود در سال بعد، گره‌ی از آنها نبندند!

با بیرون رفتن در روز سیزدهم از بدشانسی جلوگیری کنید

عید کجا بریم مسافرت؟

با دنیایی پر از مقاصد جذاب، انتخاب مکان مناسب برای تعطیلات می‌تواند یک چالش باشد. به همین دلیل است که سپند پرواز شرق از نظرات کارشناسان، آرای خوانندگان و روندهای فعلی استفاده کرد و مناظر، فرهنگ‌ها و موارد دیگر را ارزیابی کرد تا این لیست از بهترین مکان‌های جهان را برای بازدید جمع آوری کند. از این توصیه‌ها برای تهیه فهرست سفر خود استفاده کرده و بهترین انتخاب را برای تعطیلات نوروزی خود داشته باشید. در زیر به برخی از بهترین مناطق گردشگری در ایران و خارج از ایران اشاره می‌کنیم:

پاریس؛ شهر مغاطیسی که گردشگر جذب می‌کند

شهر مغناطیسی پاریس با محیط فراموش نشدنی خود هر ساله میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. البته، غذاهای محلی و مجموعه‌های هنری گسترده نیز شایسته تقدیر هستند. رودخانه  «سن» در شهر می‌چرخد و در کنار آن موزه‌های باشکوه، کلیساهای با قدمت چند قرن و بلوک‌هایی از معماری روکوکو و نئوکلاسیک قرار گرفته است که درختان آبشاری و چراغ‌های خیابانی درخشان  را بیشتر جلوه می‌دهد. تماشای پیاده‌روی‌های سنگ‌فرش‌شده و پل‌های زیبای رود سن شما را جذب این شهر خواهند کرد.

برای عزمت به سمت پاریس، این شهر آهنربایی می‌توانید تور فرانسه را انتخاب کرده و به آن سفر کنید مطمئن باشید نوروز 1401 را با سفر به پاریس هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. اگر با خواندن این پاراگراف تصمیم گرفتید به پاریس سفر کنید لطفا به سوال عید کجا بریم مسافرتِ سایر دوستان و آشنایان خود نیز پاسخ داده و آن‌ها را برای رفتن به این تور ترغیب نمایید.

پاریس؛ شهر مغاطیسی که گردشگر جذب می‌کند

سریلانکا؛ کشور جزیره‌ای در هند

سریلانکا کشور جزیره‌ای زیبا در اقیانوس هند است که در حدود 32 کیلومتری سواحل جنوب شرقی هند قرار دارد. نام رسمی آن جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا است و در گذشته سیلان نامیده می شد. سریلانکا کشوری استوایی است و جامعه‌ای چند فرهنگی با مردمی بسیار مهمان نواز دارد. هشت سایت حفاظت شده یونسکو، به علاوه بسیاری از شهرهای باستانی و شهرهای قدیمی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را در تعطیلات نورزو بازدید کرد. سریلانکا مجموعه‌ای شگفت انگیز از سواحل بکر با آب‌های آبی اقیانوس هند و پارک‌های ملی بزرگ، به علاوه حیات وحش فراوانی برای رضایت دوستداران حیوانات ارائه می‌دهد. برای علاقه‌مندان به طبیعت، باغ‌های گیاه شناسی بسیار عالی وجود دارد. چناچه قصد دارید به این مقصد زیبا سفر کنید تور سریلانکا آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود.

سریلانکا؛ کشور جزیره‌ای در هند

پوکت؛  محبوب‌ترین مقصد ساحلی آسیا

پوکت بزرگترین جزیره جنوب تایلند است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد ساحلی آسیا در سفر به تایلند است. پوکت که توسط دریای آندامان در غرب و خلیج‌های مختلف در شرق احاطه شده است، دارای سواحل سفید، خلیج‌های باشکوه، کوه‌های سرسبز و مردمی مهمان نواز است.

اخیراً گردشگری در این جزیره غالب شده است و پوکت را به ثروتمندترین استان تایلند تبدیل کرده است. حتی پس از سونامی در سال 2004، پوکت به زودی بازسازی شد و هیچ اثری از آسیب باقی نگذاشت و با توسعه بیشتر هتل‌ها، آپارتمان‌ها و خانه‌های بیشتر شهرنشینی خود را گسترش داد و هم گردشگران و هم بازنشستگان را در تورهای تایلند جذب کرد. بازدیدکنندگان در تور پوکت می‌توانند از سفر دریایی در خلیج فانگ نگا لذت ببرند و کارست‌های آهکی زیادی را مشاهده کنند و شاید از یک ناهار غذاهای دریایی لذت ببرند. تایلند "سرزمین لبخند" همیشه جایی برای ارائه دادن دارند. یکی از تورهای پوکت ما را همین امروز رزرو کنید و لبخندی بر لبان خود بیاورید.

پوکت؛  محبوب‌ترین مقصد ساحلی آسیا

استانبول؛ از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است!

هیچ کجای دنیا مثل استانبول نیست. استانبول در دو قاره گسترده شده است و شهر تضادها است. استانبول با مناظر تاریخی مانند ایاصوفیه و کاخ توپکاپی که در برابر بارهای پرهیاهو و کافه‌های پرجنب‌وجوش قرار گرفته‌اند، به محبوبیت رسیدند. همچنین با مساجد مربوط به دوران عثمانی در فاصله کوتاهی از موزه‌ها و گالری‌های هنر معاصر، با فرش‌فروشی‌های سنتی در گوشه و کنار بوتیک‌های مدرن، جای خود را در قلب مردم محکم کرده‌اند. در واقع استانبول برای تعطیلات عید می‎تواند یکی از بهترین مقاصد باشد. چرا که هم در نزدیکی ایران قرار دارد هم هزینه‌ی کمتری از بابت بلیط و هزینه‌های سفر روی دوش شما خواهد گذاشت. تور استانبول به شما تعطیلات نوروزی خارق‌العاده‌ای را هدیه می‌دهد.

استانبول؛ از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است!

اروپا؛ حساب بانکی چاق نمی‌خواهد!

اگر رویاهای بزرگی برای سفر به اروپا دارید، اما نگران این هستید که حساب بانکی شما کاملاً خیلی چاق نیست، نگران نباشید. برای هر شهر گران قیمت، ده‌ها مکان جذاب و به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه وجود دارد که با کسری از قیمت تمام جذابیت های اروپایی را ارائه می‌دهند. لیوبلیانا، پورتو، بوداپست، حتی برلین این شهرها همه فرهنگ غنی، معماری خیره کننده و غذاهای خوشمزه‌ای را دارند که در پایتخت‌های گران قیمت اروپا پیدا می‎کنید. تور اروپا امکان سفر به مناطق گردشگری اروپا را به شما می‌دهد. تجربه‌ای شیرین‌تر از سفر به اروپا در تعطیلات نوروزی وجود نخواهد داشت.

اروپا؛ حساب بانکی چاق نمی‌خواهد!

دبی؛ عروس خلیج فارس

تعطیلات عالی را در شهری داشته باشید که با شگفتی ها می‌درخشد. فرقی نمی‌کند به دنبال توقفی باشید یا برای سفر به دبی آمده باشید، یک استراحت شهری یا اقامت طولانی‌تری در امتداد سواحل سفید ، مراکز خرید بزرگ، پارک‌های موضوعی و سواحل این شهر برای روزها سرگرمی را فراهم می‌کنند.

تعطیلات مجلل در دبی در اینجا نیز معنای متفاوتی دارد: در رمانتیک‌ترین حالت خود، می‌تواند صحراهای قرمز کم رنگ و غروب آفتاب را در زیر طاق‌های نوک تیز ارائه دهد. در سنتی‌ترین حالت، می‌تواند نهر قدیمی را به شما نشان دهد که در دلش می‌گذرد.  دبی در بدترین حالت خود می تواند برج العرب را به شما نشان دهد: هتلی که با ورقه های طلا ساخته شده است!

دبی؛ عروس خلیج فارس

برای اطلاعات بیشتر، تور دبی ما را بررسی کنید. پروازها در قیمت گنجانده شده است.

آفریقای جنوبی؛ سافاری جنگل بیگ فایو

با یک هفته اقامت در آفریقای جنوبی، می توانید کیپ تاون را کاوش کنید و یک سفر جاده‌ای سریع به یکی از شهرهای اطراف داشته باشید یا یک یا دو روز را صرف گشت و گذار در شهر ژوهانسبورگ کنید. دو هفته‌ی تعطیلات نوروزی زمان ایده‌آلی برای سفر به آفریقای جنوبی است و بازدیدکنندگان می‌توانند در خارج از کیپ‌تاون قدم بزنند، ساحل غربی را تجربه کنند و مدتی را به مسیر زیبای باغ اختصاص دهند. تور آفریقای جنوبی بازدید از این مکان‌های زیبا را برای شما ممکن می‌سازد.

آفریقای جنوبی؛ سافاری جنگل بیگ فایو

اسپانیا؛ رقص فلامنگو و گاوبازی

اسپانیا در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا واقع شده است. سرزمین اصلی آن به جز یک مرز زمینی کوچک با جبل الطارق از جنوب و شرق با دریای مدیترانه همسایه است. از شمال و شمال شرق توسط فرانسه و آندورا و از غرب و شمال غرب توسط پرتغال. این کشور یکی از تنها سه کشوری است که دارای سواحل اقیانوس اطلس و مدیترانه است. قلمرو اسپانیا همچنین شامل جزایر بالئاریک در دریای مدیترانه و جزایر قناری در اقیانوس اطلس است که در تعطیلات عید می‌توان از همه آنها لذت برد. این کشور دومین کشور بزرگ اروپای غربی و پنجمین کشور بزرگ اروپا است. چنانچه قصد سفر به اسپانیا دارید، تور اسپانیا برای شما مهمان نواز خوبی خواهد بود.

اسپانیا؛ رقص فلامنگو و گاوبازی

کیش؛ جزیره‌ای مملو از زیبایی‌ها

جزیره کیش مکانی آرام و دوست داشتنی برای گذراندن تعطیلات خانوادگی در خلیج فارس است. این جزیره جاذبه هایی برای همه اعضای خانواده دارد.کاریز، شهر باستانی حریره و کشتی یونانی برای علاقمندان به تاریخ وجود دارد. پارک دلفین و پارک پرندگان، مسیرهای دوچرخه‌سواری اطراف این جزیره امن، استخرهای شنا، مدارس غواصی، ورزش‌های آبی و سواحل مجزا می‌توانند کل خانواده به‌ویژه بچه‌ها را به خود جذب کنند.

بهترین ماه ها برای سفر به کیش دی، بهمن، اسفند، تعطیلات فروردین، آبان و آذر است. تور کیش یکی از بهترین سفرهای داخلی در طول تعطیلات نوروزی است.

کیش؛ جزیره‌ای مملو از زیبایی‌ها

مشهد؛  بهترین مرکز زیارتی و سیاحتی

مشهد در درهای بین دو رشته کوi قرار دارد. مانند بسیاری از شهرهای واقع در درههای بین کوهی، دسترسی به سفره های زیرزمینی از طریق یک رشته کانال (قنات) به سمت پایین در دامنه کوهها حفر می شود. در اواخر قرن 20 و اوایل قرن 21، این شهر به یک کلان شهر بزرگ مدرن تبدیل شد و مذهب همچنان نقش بسیار زیادی در توسعه آن ایفا می‌کرد. زمین‌های حرم به قدری گسترده بود که زمانی که یک پروژه بزرگ نوسازی شهری درست قبل از انقلاب 1978-1979 راه اندازی شد، بیش از سه چهارم زمین‌های موجود به حرم تعلق داشت. این مکان زیارتی آرامگاه امام هشتم شیعیان بوده و هر ساله میلیون‌ها نفر در عید نوروز به این شهر سفر می‌کنند. علاوه بر زیارت امام شیعیان، مکان‌های گردشگری دیگر مثل ترقبه، کوه سنگی، شاندیز، آرامگاه فردوسی (شاعر بلند آوازه ایرانی)، ارامگاه محمدرضا شجریان، (خسروی آواز ایران) وجود دارد که توریست‌های زیادی سالانه از آن‌ها دیدن می‌کنند. شما نیز می‌توانید با تور مشهد از این بناهای تاریخی دیدن کنید.

مشهد؛  بهترین مرکز زیارتی و سیاحتی

اصفهان؛ نیمی از جهان!   

اصفهان شهری باستانی در مرکز ایران است که در 340 کیلومتری جنوب تهران قرار دارد و پارسیان به آن نصف جهان می‌گویند. از نظر جمعیت، اصفهان سومین شهر بزرگ ایران پس از تهران و مشهد است. در واقع در منطقه‌ای نیمه بیابانی در مجاورت زاینده رود واقع شده است. اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب و یکی از قطب‌های مهم فرهنگی و اقتصادی ایران به شمار می‌رود. این شهر از آب و هوای معتدل و فصول منظم برخوردار است.

قبل از انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت توسط سلسله صفویه، میدانی به نام نقش جهان در مجاورت میدان امام وجود داشت. در زمان شاه عباس بزرگ این میدان تقریباً بزرگ گردید و مشهورترین بناهای تاریخی اصفهان در اطراف این میدان ساخته شد. این میدان بیش از 85 هزار مربع مساحت دارد که در زمان شاه عباس اول و جانشینانش محل برگزاری جشن ها، چوگان، نمایش و رژه نظامی بود. دو دروازه سنگی چوگان در شمال و جنوب این میدان تعبیه شده است. طول این میدان بزرگ از شمال به جنوب 500 متر و عرض آن از شرق به غرب حدود 150 متر است. اکثر گردشگران خارجی معتقدند میدان امام یکی از بزرگترین میدان‌های جهان است. میدان نقش جهان در چهار قرن گذشته شاهد خاطرات تاریخی بسیاری از ایران بوده است. خاطرات زندگی شاه عباس بزرگ و جانشینان او تا پایان دوران صفویه با این میدان بزرگ تاریخی همراه است. اگر شما هم علاقه‌مند به بازدید از این شهر فرهنگی هستید، با تور اصفهان می‌توانید به آن سفر کرده و خاطرات خوشی را سپری کنید.

اصفهان؛ نیمی از جهان!   

شیراز؛ اقلیم بلند اختر ِشعر و ادب

با وجود تخت جمشید، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی و بسیاری جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دیگر، می توان شیراز را زیبایی فرهنگ و تاریخ ایرانی نامید. این شهر نه تنها به خاطر خانه‌ها، باغ‌ها و مساجد تاریخی‌اش، بلکه به‌خاطر شاعران نامی (حافظ و سعدی) که در این شهر متولد و بزرگ شده‌اند، شهرت دارد.

شیراز؛ اقلیم بلند اختر ِشعر و ادب

بهترین مکان برای بازدید در شیراز

جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی متعددی در شیراز و اطراف آن قرار دارد. از جمله مقبره سعدی یا سعدیه، آرامگاه حافظ یا حافظیه، مجموعه وکیل شامل مسجد، بازار و حمام، خانه تاریخی قوام، باغ ارم، باغ شاپوری، باغ جهان نما، موزه پارس (باغ نظر)، مسجد الملک، مسجد جامع عتیق و حرم مطهر شاه چراغ را نام ببریم. این شهر توریستی سالانه میلیونها نفر توریست را به خود جذب کرده و توریست‌ها نیز عاشق این شهر خواهند شد. چنانه شما نیز قصد دارید به این شهر تاریخی/ فرهنگی سفر کنید، تور شیراز به استقبال شما خواهد آمد.

تور نوروز 1401؛ پس بالاخره عید کجا بریم مسافرت؟

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم برخی از بهترین جاهای گردشگری در ایران و خارج از ایران را برای تعطیلات نوروز شما معرفی کرده باشیم.شما می‌توانید تور نوروز 1401 خود را با شرایط خود انتخاب و سال نو را در شهر/ کشور مربوطه بگذرانید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.